Având în vedere publicarea in Monitorul Oficial nr. 990 din 3 octombrie 2024 a OMTI nr. 3295/2024 pentru instituirea unor măsuri de simplificare și digitalizare a procedurilor administrative privind emiterea certificatelor/atestatelor profesionale ale personalului de specialitate din domeniul transporturilor rutiere, precum și pentru modificarea și completarea Normelor metodologice privind aplicarea prevederilor referitoare la organizarea și efectuarea transporturilor rutiere și a activităților conexe acestora stabilite prin Ordonanța Guvernului nr. 27/2011 privind transporturile rutiere, aprobate prin Ordinul ministrului transporturilor și infrastructurii nr. 980/2011,
ținând cont de dispozițiile art. X din actul normativ anterior menționat, conform cărora: “Prevederile prezentului ordin intră în vigoare la 30 de zile de la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I.”,
începând cu data de 04.11.2024 depunerea și procesarea cererilor:
- pentru obținerea/vizarea certificatelor profesionale ale conducătorilor auto care efectuează transport de persoane în regim de taxi sau transport în regim de închiriere;
- pentru obținerea/reînnoirea atestatului de instructor auto, precum și profesor de legislație rutieră;
- pentru obținerea certificatului pentru transport cu troleibuzul;
- pentru obținerea certificatului pentru transport de vehicule avariate,
precum și eliberarea în format electronic a acestor documente se va realiza NUMAI prin intermediul sistemului informatic disponibil la adresa atestate.arr.ro.
Identificarea tipului de cerere și a tipului de atestat/certificat se va realiza strict dupa tipul examenului promovat, solicitanții urmând să poată selecta exemenele pentru care doresc să depună cereri, conform rezultatelor publicate pe site-ul instituției la secțiunea “Rezultate examene sustinute” prin identificarea dupa CNP.
În vederea acordării suportului tehnic specific utilizării sistemului informatic, instituția noastră pune la dispoziția solicitanților adresa de e-mail suport.atestate@arr.ro.
Totodată, recomandăm ca procedura de creare cont (atestate.arr.ro/registration) să fie parcursă de către candidații care au obținut calificativul ADMIS la toate probele de examen prevăzute de legislația în vigoare, urmând ca cererile de eliberare a certificatelor enumerate mai sus împreună cu restul documentelor necesare, să fie transmise începând cu data de 04.11.2024 prin conturile de acces la sistemul informatic.
Pentru asigurarea consistenței datelor declarate în acest sistem informatic precum și pentru facilitarea contactului prin corespondență electronică sau telefonic, solicitanții trebuie sa completeze adresa de e-mail precum și numărul de telefon pe care le dețin și nu a altor persoane.
În scopul simplificării tuturor procedurilor ce țin de procesele de creare cont și transmiterea solicitărilor de eliberare de documente, Autoritatea Rutieră Română – A.R.R. va pune la dispoziție pe site-ul acesteia (www.arr.ro) la secțiunea Servicii – Eliberare Atestate un set de instrucțiuni pentru utilizarea sistemului informatic.
În final, reiterăm faptul că începând cu data de 04.11.2024 solicitările de eliberare a tipurilor de atestate enumerate mai sus se vor depune NUMAI prin sistemul informatic atestate.arr.ro și prin urmare NU se vor mai depune în format fizic la agențiile teritoriale ale Autorității Rutiere Române – A.R.R.