Documentele necesare pentru eliberarea autorizației pentru transportul alternativ, a copiilor conforme ale acesteia si a ecusoanelor, care se transmit la Agenţia teritorială ARR unde își are sediul sau domiciliul, după caz, operatorul de transport, sunt următoarele:
Eliberarea autorizației pentru transportul alternativ:
Eliberarea copiei conforme a autorizației pentru transportul alternativ:
Eliberarea ecusoanelor pentru transportul alternativ:
Cele 2 ecusoane se eliberează pentru fiecare autoturism pentru care a fost emisă în prealabil copia conforma, după prezentarea unui contract de afiliere încheiat cu cel puțin un operator al unei platforme digitale. Obs:documentele anexate în copie vor fi ştampilate şi semnate de către administratorul întreprinderii, fiecare copie având înscris în mod expres: „Subsemnatul, ..............................., declar pe propria răspundere, sub sancţiunea legii penale privind falsul în declaraţii, că prezentul act este conform cu originalul”.
Documentele se transmit la Agenția teritorială ARR de pe raza administrativ-teritorială a căreia îşi are sediul întreprinderea.
Datele de contact ale Agențiilor teritoriale ARR le găsiți aici.
Data actualizării: 11.11.2020
Cererea de eliberare autorizatiei/copiei conforme/ecusoanelor (Anexa 1) ( în original), transmisa Agentiei teritoriale ARR de pe raza administrativ-teritorială în care transportatorul își are sediul sau domiciliul, după caz, trebuie să fie însoțită de următoarele documente:
Documentele se transmit la Agenția teritorială ARR de pe raza administrativ-teritorială a căreia îşi are sediul întreprinderea.
Datele de contact ale Agențiilor teritoriale ARR le găsiți aici.
Data actualizării: 11.11.2020
Cerere în original, care se transmite la Agentia teritoriala ARR de pe raza administrativ-teritorială a căreia îşi are sediul întreprinderea, însoţită de:
Obs: documentele în copie anexate cererii, trebuie să fie ştampilate şi semnate de către administratorul întreprinderii, fiecare copie având înscris în mod expres: „Subsemnatul, ..............................., declar pe propria răspundere, sub sancţiunea legii penale privind falsul în declaraţii, că prezentul act este conform cu originalul”.
Documentele se transmit la Agenția teritorială ARR de pe raza administrativ-teritorială a căreia îşi are sediul întreprinderea.
Datele de contact ale Agențiilor teritoriale ARR le găsiți aici.
Data actualizării: 16.19.2021
Conform dispozițiilor art. 25 alin. (1) din Legea nr. 38/2003 privind transportul în regim de taxi şi în regim de închiriere, cu modificările și completările ulterioare, transportul în regim de închiriere este serviciul de transport de persoane executat cu un autoturism (care poată să aibă capacitate de până la 8+1 locuri) cu conducător auto, pus la dispoziţia clientului pe bază de contract pentru efectuarea serviciului, tarifat pe oră sau pe zi, cu plata anticipată a prestaţiei contractate, pe bază de documente fiscale, conform prezentei legi.
Transportul în regim de închiriere se realizează pe orice traseu, la cererea expresă a clientului, cu obligaţia revenirii autovehiculului în localitatea de autorizare(unde își are sediul operatorul de transport în regim de închiriere persoană juridică) după efectuarea transportului respectiv, conform contractului.
Conducătorul auto trebuie să deţină certificatul de atestare a pregătirii profesionale (certificat profesional pentru conducătorii auto care efectuează transport în regim de închiriere) şi să fie angajat al transportatorului autorizat care este persoană juridică.
Conform dispozițiilor OUG nr. 49/2019 privind transportul alternativ cu autoturism și conducător auto documentele necesare pentru eliberarea autorizației pentru transportul alternativ, a copiilor conforme ale acesteia și a ecusoanelor sunt următoarele, cu precizarea ca anexele la care se face referire se pot vizualiza si descarca in Sectiunea Utile/Formulare/Transport alternativ:
- eliberarea autorizației pentru transportul alternativ
- eliberarea copiei conforme a autorizației pentru transportul alternativ
- eliberarea ecusoanelor pentru transportul alternativ
La art. 13 alin. (4) din OUG nr. 49/2019 privind activitățile de transport alternativ cu autoturism și conducător auto se precizează: „(4) Operatorul de transport alternativ are dreptul să efectueze transport alternativ cu autoturismul pentru care s-a emis copia conformă a autorizaţiei pentru transportul alternativ:
La art. 5 alin. (7) din Metodologia de autorizare şi efectuare a transportului în regim de închiriere nr. 15134/03.06.2019, în privința vechimii autoturismului care poate fi utilizat la transportul în regim de închiriere, se precizează:
„(7) Copia conformă se eliberează numai pentru autoturismele care nu depășesc vechimea de 10 ani de la data fabricaţiei conform art. 11 alin. (5) lit. a) din Legea nr. 38/2003, cu modificările şi completările ulterioare, pentru o perioadă de maxim 5 ani şi nu va depăşi termenul de valabilitate al vizei autorizaţiei de transport în regim de închiriere.”
La art. 13 alin. (5) din OUG nr. 49/2019 privind activitățile de transport alternativ cu autoturism și conducător auto, modificată și completată cu Legea nr. 204/2019, se precizează:
„(5) Copia conformă a autorizaţiei pentru transportul alternativ se eliberează, conform cererii operatorului de transport alternativ, pentru o perioadă de 1 an, 2 ani sau 3 ani, fără a depăşi perioada de valabilitate a autorizaţiei de transport alternativ, numai pentru autoturismele care au la data expirării valabilităţii copiei conforme mai puţin de 15 ani vechime de la data fabricaţiei.”
La art. 2 lit. d) și g) din OUG nr. 49/2019 privind activitățile de transport alternativ cu autoturism și conducător auto, modificată și completată cu Legea nr. 204/2019, se precizează:
Transportul alternativ se efectuează în condițiile respectării dispozițiilor art. 11 din OUG nr. 49/2019 privind activitățile de transport alternativ cu autoturism și conducător auto, modificată și completată cu Legea nr. 204/2019, respectiv „numai de către operatori de transport alternativ autorizaţi, care deţin, pentru fiecare autoturism utilizat la efectuarea transportului alternativ, copie conformă valabilă şi ecusonul pentru transport alternativ, eliberate în condiţiile prezentei ordonanţe de urgenţă”.
La art. 13 alin. (5) din OUG nr. 49/2019 privind activitățile de transport alternativ cu autoturism și conducător auto, modificată și completată cu Legea nr. 204/2019, se precizează:
De asemenea, la art. 22 alin. (2) și (3) din OUG nr. 49/2019 privind activitățile de transport alternativ cu autoturism și conducător auto, modificată și completată cu Legea nr. 204/2019 se precizează:
Având în vedere cele menționate anterior, precum și faptul că la efectuarea transportului alternativ copia conformă și ecusonul trebuie să fie în termen de valabilitate, pe ecuson se va tipări după caz:
The documents necessary for the issuance of the authorisation for alternative transport, of its certified copies and of the badges, which are sent to the Territorial ARR Agency where the transport operator has its headquarters or domicile, as the case may be, are the following:
Issuance of the authorisation for alternative transport (private hire transport by car with driver):
Issuance of a certified copy of the alternative transport authorisation:
Issuance of badges for alternative transport:
The 2 badges are issued for each car for which the compliant copy was previously issued, after the presentation of an affiliation contract concluded with at least one operator of a digital platform.
Obs: the documents attached in the copy will be stamped and signed by the administrator of the enterprise, each copy having expressly written: „The undersigned, ..............................., I declare on my own responsibility, under the sanction of the criminal law regarding the false statements that the present act is in accordance with the original”.
Documents are sent to the Territorial ARR Agency from the administrative-territorial area in which the transport operator has its headquarters.
Contact information for Territorial ARR Agencies.
Last update: 11.11.2020
The application for the authorisation/certified copies/badges (Annex 1) (original), sent to the Territorial ARR Agency in the administrative-territorial area of which the carrier has its registered headquarter or domicile, as appropriate, must be accompanied by the following documents:
Documents are sent to the Territorial ARR Agency from the administrative-territorial area in which the transport operator has its headquarters.
Contact information for Territorial ARR Agencies.
Last update: 11.11.2020
According to the provisions of art. 25, paragraph (1) of Law no. 38/2003 on taxi and rental transport, with subsequent amendments and completions, rental transport is the passenger transport service performed with a car (which can have a capacity of up to 8 + 1 seats) with driver, made available to the client on the basis of a contract for performing the service, charged per hour or per day, with advance payment of the contracted service, based on fiscal documents, according to this law.
The rental transport is performed on any route, at the express request of the customer, with the obligation of the return of the vehicle to the locality of authorisation (where the transport operator is located – the legal entity) after the transport, according to the contract.
The driver must hold a certificate of professional competence (professional certificate for drivers who perform road transport of passengers for rent) and be an employee of the authorised carrier who is a legal entity.
According to the provisions of OUG no. 49/2019 on alternative transport by car and driver, the documents necessary for issuing the authorisation for alternative transport, its certified copies and the badges are as follows, specifying that the annexes referred to can be viewed and downloaded in the section Utile/Formulare/Transport alternativ:
- Issuance of the authorisation for alternative transport
- Issuing a certified copy of the authorisation for alternative transport
- Issuing badges for alternative transport
2 badges are issued for each car for which the certified copy has been previously issued, after the presentation by the alternative transport operator of an affiliation contract concluded with at least one operator of a digital platform.
In order to issue badges, the alternative transport operator shall submit an application (Annex 4) accompanied by a copy of the affiliation contracts concluded with at least one operator of a digital platform.
The fee for issuing the badges for alternative transport is 8 lei/2 pieces.
In order to be authorised for the alternative transport, the operator will submit the documents to the Territorial ARR Agency from the county or municipality of Bucharest where it has its headquarters or domicile, as the case may be.
The art. 13 para. (4) of OUG no. 49/2019 on the activities of alternative transport by car and driver it is specified: “(4) The alternative transport operator has the right to perform alternative transport by car for which the certified copy of the authorisation for alternative transport has been issued:
The art. 5, para. (7) of the Methodology for authorising and carrying out the transport in rental regime no. 15134/03.06.2019, regarding the age of the car that can be used for rental transport, is specified:
"(7) The Certified Copy shall be issued only for cars that do not exceed the age of 10 years from the date of manufacture according to art. 11, para. (5), lit. a) of Law no. 38/2003, with the subsequent modifications and completions, for a maximum period of 5 years and will not exceed the validity term of the rental authorisation visa”.
The art. 13, para. (5) of OUG no. 49/2019 on alternative transport activities with car and driver, amended and supplemented by Law no. 204/2019, is specified:
"5. The Certified copy of the alternative transport authorisation shall be issued, at the request of the alternative transport operator, for a period of 1 year, 2 years or 3 years, not exceeding the period of validity of the alternative transport authorisation, only for cars with an age of less than 15 years from the date of manufacture on the date of expiry of the Certified copy".
Art. 2, lit. d) and g) of OUG no. 49/2019 on alternative transport activities with car and driver, amended and supplemented by Law no. 204/2019, is specified:
The alternative transport is carried out under the conditions of the provisions of art. 11 of OUG no. 49/2019 on alternative transport activities with car and driver, amended and supplemented by Law no. 204/2019, respectively “only by authorised alternative transport operators, who have, for each car used to perform the alternative transport, a valid certified copy and the badge for alternative transport, issued under the conditions of this Emergency Ordinance”.
Art. 13, para. (5) of OUG no. 49/2019 on alternative transport activities with car and driver, amended and supplemented by Law no. 204/2019, is specified:
"(5) The Certified copy of the alternative transport authorisation shall be issued, at the request of the alternative transport operator, for a period of 1 year, 2 years or 3 years, not exceeding the period of validity of the alternative transport authorisation, only for cars with an age of less than 15 years from the date of manufacture on the date of expiry of the Certified copy".
Also, at art. 22, para. (2) and (3) of OUG no. 49/2019 on alternative transport activities with car and driver, amended and supplemented by Law no. 204/2019, is specified:
„(2) The badge for alternative transport provided in para. (1) shall be issued by the Territorial ARR Agency of the Romanian Road Transport Authority - ARR, with the payment of the related fee paid on its account, for each car for which the certified copy of the alternative transport authorisation was previously issued, after presentation by the alternative transport operator to an affiliation contract concluded with at least one operator of a digital platform.
(3) The badge for alternative transport gives the right to the alternative transport operator to use the car thus identified and to perform alternative transport under the conditions provided in art. 13, para. (4)."
In view of the above, as well as the fact that when performing the alternative transport the certified copy and the badge must be valid, on the badge will be printed as appropriate: